Berichten

Bowlen in Eelde 24/04/2018
Bowlen in Eelde
Vorige week organiseerde de activiteiten commissie een gezellige bowlingavond in Eelde. Eerst werd er gegeten en daarna kon iedereen zijn bowlingtalent kwijt op de banen.
Ouder & Kinder concert met de muziek van Disney!
Op 8 april kwam een grote groep ouders en kinderen  naar het Kielzog om te genieten van de mooiste muziek uit Disney films.  De kinderen zongen mee met muziek uit Frozen, Planes en Belle en het Beest. Ook werd het het korps door een aantal kinderen gedirigeerd en werden alle instrumenten gedemonstreerd aan de het publiek.

Samen muziek maken is leuk en leerzaam. Daarom start Fanfarecorps H.S. dit najaar met het Ouder & Kind Orkest.  In dit orkest leer je als ouder samen met je kind (tegelijkertijd) een instrument bespelen. Je motiveert elkaar en vindt samen je plaats in de muziekvereniging. De eerste editie is een pilot waaraan kinderen (en hun ouders) vanaf ongeveer 9 jaar gratis mee mogen doen. Interesse om mee te doen met het Ouder & Kind Orkest? Neem dan contact op via de contactpagina.
Goud van Oud 30/12/2017
Goud van Oud
Gisteravond 29 december bracht de vereniging het concert 'Goud van Oud(jaar)' in theater Kielzog in Hoogezand. Na het succes van het Top 2000 concert vorig jaar speelde het muziekkorps de mooiste muziek uit de laatste vijf decennia. Alex Vissering begeleidde het publiek langs nummers van Tom Jones, Neil Diamond en Rod Stuart. Ook bracht hij nummers uit zijn eigen repertoire begeleid door de muzikanten van de vereniging. Hij bracht leuke anekdotes zoals in het programma Top 2000 à Go go en een paar van zijn favoriete nummers aller tijden van onder andere Willy Nelson en de Stones.
Havenfeest Uitwellingerga
Ook dit jaar was blaasorkest Rhythm and Brass weer van de partij op het havenfeest in de haven 'Hart van Friesland' in Uitwellingerga. Tijdens deze avond op 30 september werd het recreatie seizoen afgesloten door de vast gasten van het recreatiecentrum. Er is niet alleen een haven, maar gasten kunnen ook overnachten in het appartementencomplex. De haven ligt centraal in het Friesche merengebied vlak bij Sneek en natuurlijk het Sneekermeer. Het orkest verzorgde de muziek tijdens het eten. In tegenstelling tot vorig jaar, toen het heerlijk weer was, lieten de weergoden ons deze keer in de steek. Pas tijdens zonsondergang was de zon even te zien.
Borkum Musikfestival 19/06/2017
Borkum Musikfestival
Na maanden repeteren waren we afgelopen zaterdag te gast op het '2e Borkum Musikfestival'. Prachtig weer, met de boot, veel spanning onder de muzikanten, maar ook heel veel gezelligheid en luisteren hoe andere verenigingen het er afbrachten. We haalden 80 punten en werden derde in onze divisie. 's Avonds heerlijk gezellig gegeten in Hoogezand en teruggekeken op een mooie dag.
Vereniging wint Tine-Clevering prijs 23/05/2017
Jolt en José hebben gisteren uit handen van Commissaris van de Koning René Paas de Tine Clevering-Meijer Prijs 2017 in ontvangst genomen. De vereniging heeft deze prijs gekregen naar aanleiding van een plan voor een 'ouder en kind'-orkest. Het Prins Bernhard Cultuurfonds had een oproep gedaan voor ideeën om de dalende ledenaantallen bij muziekverenigingen tegen te gaan. De vereniging krijgt een bedrag van 5000 euro om dit plan nu uit te werken.
Top 2000 concert 01/01/2017
Top 2000 concert
Afgelopen vrijdag vond in theater Het Kielzog in Hoogezand ons Top 2000 concert plaats. De gehele avond klonken melodieën uit de Top 2000 voor een enthousiast publiek. The Eagles, The Beatles, Boudewijn de Groot, Claudia de Breij en natuurlijk Bohemian Rhapsodie van Queen, allemaal kwamen ze voorbij. De avond werd gepresenteerd door speciale gast en singer/songwriter Maarten Peters. Hij werd door het korps begeleid en bracht ook solo op gitaar nummers van Sting en The Beatles ter gehore. Na maanden repeteren was het voor de muzikanten een onvergetelijke avond. Op naar 2017!

Dodenherdenking ‘De Stille Hof’ 04/05/2024
Dodenherdenking ‘De Stille Hof’
Het muziekkorps begeleidt de plechtigheden rond de dodenherdenking op ‘De Stille Hof’ in Hoogezand
Dag van de Verpleging 12/05/2024
Dag van de Verpleging
Twee trompettisten van onze vereniging spelen tijdens de opening van de Dag van de Verpleging in het Martiniziekenhuis in Groningen.
Avondvierdaagse Hoogezand 31/05/2024
Avondvierdaagse Hoogezand
Het muziekkorps speelt tijdens de intocht van de Avondvierdaagse bij het huis van Bestuur en Cultuur in Hoogezand.
Sint Jozef Sappemeer 13/06/2024
Sint Jozef Sappemeer
Het muziekkorps geeft een concert bij Zonnehuis Groep Noord locatie Sint Jozef in Sappemeer.
New Rhythm & Brass landbouwbeurs Vlagtwedde (optie) 16/06/2024
New Rhythm & Brass landbouwbeurs Vlagtwedde (optie)
Blaasorkest 'New Rhythm & Brass' treedt op bij de landbouwbeurs in Vlagtwedde (onder voorbehoud)