Jubileum tijdens ledenvergadering 29/03/2024

Jubileum tijdens ledenvergadering
Gisteren is tijdens de ledenvergadering Hendrik gehuldigd, in 2016 was hij 25 jaar lid van HS en in 2023 was hij 40 jaar lid van de KNMO. De beide speldjes zijn gisteren door Dorien uitgedeeld, want het was nogal een puzzel om deze datums te bepalen.
De eerste stukjes van de puzzel werden in 1973 gelegd bij ‘Kunst en Strijd’ in Muntendam. Daar legde hij de basis voor een mooie muzikale carrière. Later gaat hij samenwonen in Sappemeer en wordt gevraagd om lid te worden bij HS. Daar vindt hij snel zijn plek bij het muziekkorps en de boerenkapel.
Ook in zijn diensttijd blijft hij bezig met de muziek. Dankzij een mooie aanbevelingsbrief van bestuurslid Gruben zat hij bij de fanfare der Genie in Vught. Daarna speelde hij binnen HS cornet, bugel en zelfs bas, bij de Snikkebloazers, Rhythm and Brass en nu ook New Rhythm and Brass. En ook op bestuurlijk vlak droeg hij als secretaris zijn steentje bij. Een mooie tijd, waarin de vereniging voor flinke bedragen naar Duitsland ging om daar op te treden.
Op een gegeven moment was zijn gehele gezin lid van de vereniging. Maar door de drukte van werk, gezin en studie zette hij in 2005 zijn lidmaatschap bij HS even stil. En in 2015 werd hij weer lid. Zo is de puzzel bijna compleet.
Hij is inmiddels 33 jaar lid van HS en 41 jaar lid van de KNMO. De volgende jubilea zijn al in zicht, maar dat was geen reden om gisteravond bij dit jubileum stil te staan.

7 kilometer van Martenshoek 29/09/2024
7 kilometer van Martenshoek
New Rhythm and Brass treedt op tijdens de 7 kilometer van Martenshoek
New Rhythm & Brass '4Mijl4You' 12/10/2024
New Rhythm & Brass '4Mijl4You'
Blaasorkest 'New Rhythm & Brass' treedt op bij de 4Mijl4You in Haren
Pietenorkest Intocht Sinterklaas 16/11/2024
Pietenorkest Intocht Sinterklaas
Het Pietenorkest treedt op tijdens de intocht van Sinterklaas in Hoogezand en Sappemeer.
Jubileumconcert, Reis door de tijd met HS 04/01/2025
Jubileumconcert, Reis door de tijd met HS
De vereniging bestaat 125 jaar! We reizen tijdens dit concert door de tijd met muziek van vroeger en nu.
De locatie is Theater Kielzog in Hoogezand.
Koopavondconcert Veendam 24/04/2025
Koopavondconcert Veendam
Net als het Fanfarecorps H.S. is het dit jaar ook een jubileum voor de koopavondconcerten in Veendam. Dus dubbel feest!
Matinee in het Ufkeshuus 06/07/2024
Matinee in het Ufkeshuus
Vanmiddag verzorgde het muziekkorps een concert in het Ufkeshuus in Siddeburen. Bij mooi weer zou het concert buiten plaatsvinden, maar gezien de slechte
TT Assen New Rhythm and Brass 06/07/2024